Roadtrip στην Οχρίδα

Για όσους δεν τη γνωρίζουν, η λίμνη Οχρίδα είναι το πιο επισκέψιμο μέρος της Βόρειας Μακεδονίας και η πιο βαθιά λίμνη των Βαλκανίων. Αποτελεί μια εξαιρετική και συμφέρουσα επιλογή για όποιον θέλει να κάνει μια 3ήμερη απόδραση από την πόλη ξεφεύγοντας από τα Ελληνικά δεδομένα. Καθώς, συνδιάζει τη low budget εξόρμηση με την ομορφιά της φύσης. Η λίμνη Οχρίδα είναι σιγούρα ένας προορισμός που πρέπει να επισκεφτεί.

Οχρίδα

Η πόλη της Οχρίδας είναι ένας από τους εξαιρετικούς προορισμούς που έχει να επιδείξει η περιοχή των Βαλκανιών και έχει αναγνωριστεί από την UNESCO ως Πολιτιστικό και Φυσικό Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Η φυσική ομορφιά της Οχρίδας είναι και το πιο σημαντικό αξιοθέατο της καθώς τη λίμνη την περιβάλλουν βουνά και κοιλάδες που κόβουν την ανάσα, καθιστώντας την ιδανική τοποθεσία για πεζοπορία και εξερεύνηση στη φύση.

Η πόλη της Οχρίδας

Πώς να πάω;

Η διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στην πόλη της Οχρίδας είναι κάτι λιγότερο από 300 χιλίομετρα. Έτσι κι εμείς, ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί. Στις 2 ώρες φτάσαμε ήδη στην πόλη της Φλώρινας, κάνοντας μια στάση για καφέ στο ποτάμι που τη διασχίζει. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την πόλη Μπίτολα, όπου και κάναμε μια στάση για φαγητό αλλά και εξερεύνηση της πόλης. Τα Μπίτολα είναι μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς είναι περικυκλωμένα από βουνά και μαγευτικά τοπία. Εκεί, κάναμε μια βόλτα για περπάτημα στον κεντρικό πεζόδρομο ο οποίος ήταν γεμάτος κόσμο και τοπικά μαγαζιά στα οποία μπορείς να απολαύσεις τόσο τον καφέ σου, όσο και το φαγητό σου.

Τι να κάνω;

Στην Οχρίδα έχει πολλές δραστηριότητες να κάνεις, ξεκινώντας από μια βόλτα κατά μήκος της λίμνης

Η λίμνη Οχρίδα
Βόλτα κατά μήκος της λίμνης στην Οχρίδα

Μπορείς να κατευθυνθείς προς τις βυζαντινές εκκλησίες της. Ξεκινώντας από την Αγία Σοφία και έπειτα διασχίζοντας την πλωτή εξέδρα να βρεθείς στην Εκκλησία του Αγιου Ιωάννη του Κανέο και να απολαύσεις την υπέροχη θέα. Στη συνέχεια, προς το φρούριο του Σαμουήλ. Mια ανηφορική διαδρομή που σίγουρα όμως η πανοραμική θέα θα σας αποζημιώσει.

Εκκλησία δίπλα στη λίμνη
Εκκλησάκι δίπλα στη λίμνη

Τέλος, επιστροφή στο κεντρικό πεζόδρομο και την “τουρκική” συνοικία. Επιπλέον, εμείς επιλέξαμε εκτός από τη Οχρίδα να κάνουμε και κάποιες κοντινές διαδρομές για να απολαύσουμε όλη την λίμνη.

Η μία διαδρομή στην ανατολική όχθη της λίμνης για την πιο ωραία ψητή πέστροφα, σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια του δωματίου μας, στο γραφικό χωριό Ραντόζντα (Radozhda) κοντά στα σύνορα με την Αλβανία και εξερεύνηση της λίμνης με ενοικίαση σανίδας SUP.

Το Φρούριο του Σαμουήλ, Οχρίδα
Η θέα στη λίμνη από το Φρόυριο του Σαμουήλ

Η άλλη στην δυτική πλευρά της λίμνης. Εκεί επισκεφθήκαμε το Μοναστήρι του Οσίου Ναούμ, από όπου ξεκίνησε η διδασκαλία του Κυριλλικού Αλφαβήτου στους Σλάβους από τους Αγίους Κύριλλος και Μεθόδιος. Χτισμένο σε μια πολύ όμορφη τοποθεσία, απολαύσαμε τη θέα στη λίμνη και τα παγώνια που κυκλοφορούν στου κήπους του. Επίσης, στη διαδρομή μια στάση στο νεολιθικό καταυλισμό The Bay of the Bones καθώς επίσης για όσους έχουν χρόνο μπορεί να συνδιαστεί και με μία επίσκεψη στο Εθνικό Πάρκο Galicica.

The Bay of The Bones

Τι να προσέξω;

• Απαιραίτητο έγγραφο είναι η “πράσινη κάρτα“ για το αυτοκίνητο, όπως επίσης πολύ σημαντικό είναι να τηρούμε τα όρια ταχύτητας και τα φώτα πάντα ανοιχτά.
  • Τα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας για το internet δεν λειτουργούν, για το λόγο αυτό αγοράσαμε μια κάρτα sim από εκεί
  • Όλα τα βενζινάδικα χρεώνουν με την ίδια τιμή τα καύσιμα.
  • Τα μαγαζιά δεν σερβίρουν αλκοόλ μέτα τη 1 π.μ.
  • Για τη διαμονή σας στην Οχρίδα θα προτείναμε να μη διαλέξετε κατάλυμα στην παλά πόλη αν δεν έχει θέση παρκινγκ